Monday, May 16, 2011

HAPPY TEACHER'S DAY



16 MEI  muncul kembali..
wahai guru- sekalian, SELAMAT HARI GURU  mai ucapkan kpd guru sekolah rendah, sekolah menengah, matrikulasi dan pensyarah2 di uum...
tanpa guru, 


kite x akan berada di unversiti, kerja yg bgs2 seperti mana kite kecapi sekarang... smile2!! =))


jom nyanyi!
Kami guru Malaysia
Berikrar dan berjanji
Mendidik dan memimpin
Putra putri negara kita
Pada Seri Paduka
Kami tumpahkan setia
Rukun Negara kita
Panduan hidup kami semua



Di bidang pembangunan
Kami tetap bersama
Membantu, membina
Negara yang tercinta

Amanah yang diberi
Kami tak persiakan
Apa yang kami janji
Tunai tetap kami tunaikan





tahun lepas, aku dah meraikan HARI GURU  mcm ak dah jadi cikgu betul2 taw... sbb ade pra praktikal time tu (ROS). best2 sangat.. lagi2 sambut kt sekolah sendiri (STK)... dulu kite duduk kt bawah, tgk cikgu2 sume dok atas stage, tgk cikgu pakai baju lawa2.. diri nyanyi lagu GURU MALAYSIA..


tp tahun lepas, aku lah yg duduk kt atas stage bersama guru2 aku yg dulu dan guru2 yg baru... bangga gile time tu.. muahhahaaa.... sumpah la mase tu baru je dua hari masuk sekolah kot... mmg langsung xde kawan.. nak nanges pon ade.. yelah padahal sekolah sendiri, tp macam org asing.. disebabkan ak xde kawan lg mase tu, ak kawan la dgn cikgu lame zaman ak sekolah dlu..wakakkaa... naseb le... pastu dok depan sekali kt atas stage...baru aku taw, sume cikgu rupenye berebut2 nak dok belakang, x maw dok depan.. haiii cikgu pon segan dgn budak2 ke... hahahaa...


pastukan, time tu rase sgt2 le tahap inferioriti (rendah diri) tu menebal.. sebab?? hhahhaaa ak nganga la tgk cikgu2 dpt hadiah drpd student2 die.. ak melopong je ha... yelah, baru dua hari kot masuk sekolah, sape yg kenal aku.. sape le yg sudi nak bg ak present2 bagai... ngeh3... tak pe... tengok ahh dua thn akan dtg!!! (ade lah tu niat jahat) hahhaaaa... owh naseb baek time nyanyi2 tu, pihak pengawas ade hulur 1 beg kertas + bunga telur kot.. dah lupe! hahhaa naseb baek ak pon dapat.. kalu die skip aku drpd dpt..mmg ak nanges time tu jugak! malu malu... hahhahaah LOL...


ape2 pon, nak jd cikgu haruslah ikhlas kan.. bukan niat nak kumpul hadiah time hari guru... ish ish.. x maw xmaw... heeeeeeeeee... insyaAllah klu ade rezeki, ak akan posting thn 2013 lah kot... x sabar u, i nak jejak kaki ke alam persekolahan semula... fuhhhh.... harap2 diterime sekolah, cikgu2 dan budak2 sekolah tu nnt.. amin3x...


nak share sket ahh gmbo thn lepas... ok lah taw dah basi... tp nak jugak letak!!!!




cikgu mai... ehehheee...



antara persembahan pelajar STK


kompius ke mne 1 student n mane 1 cikgu?? hahhaaa


eh, i maen music chair laaa.. tp kalah sbb kene tolak dgn cikgu yg bdn besar.. cissss...


okey dats all... kenangan manis tu kot... lepas ni xtaw lah akan ke sekolah mane... 
sekali lgi, TERIMA KASIH  cikgu2... muuuaaahhhhhhhhhh!!!!


4 comments:

  1. selamat hari guru cikgu mai... ^_^

    ReplyDelete
  2. eh? my cikgu skolah menengah ke.. ingatkan sekolah rendah..
    btw, hepi teacher's day! ;)

    ReplyDelete
  3. ita: ha'ah cikgu skola menengah...
    owhhh maceh... =))

    ReplyDelete

student tanye cikgu jawab =))