Wednesday, February 29, 2012

minmin oh minmin


hye guyss



kenapa dgn minmin?

dah lame dah perasan tayar belakang belah kanan mcm kurang angin.
tp dlm ati pk maybe kurang angin ahh kot..
tp tiap kali lepas pam angin, 2 3 ari lepas tu lembek lg..
so smlm bwk ahh g kedai.

kwn2 ckp maybe ade kebocoran halus jek..
tampal jek.. bru bape hengget..


cek2 g kedai tyr kete, cina angkat tayar tros die ckp ini kene tukar tyr baru..
sudah nampak dawai n menggelembung!
erkkkk gulp telan air liur..


rm150!
fine ahh ak bwk rm100 jekk..


thx to kiki lalalallalalaaaa sbb die mmg ber'wang' sokmo.
so pinjam rm50 dr die..  (pastu tros g atm then byr!)


ni lah bahana klu kite bwk kenderaan kan?
tp utk kesenangan diri sendiri jugak..


okbai!

Sunday, February 26, 2012

name saye Ata


hye guys assalamualaikum!!

korang2 ade anak buah?? anak menakan?? anak sedara?? same la kan!!
ak pon ade jugak!! ade 5!!
tp yg paling ak sayangggsss banget yg nie la..
NUR ERISYA ERYANIE. a.k.a  ATA (die x reti sebut name die sendiri iaitu erisyaa)
sebab die rajen, paling petah berkata2, pandai bace doa mcm2, pandai nyanyi (patah seghiibuuuu ati uuuuu... ) even baru 3 tahun stgh.. 
tp masih minum cucu..  ok fine!


still remember dis beby gurl??
sangat rajen tolong aku wat choc chips time raye..





akauntan aku!!! 


tu last year  py kerjaya...
the latest issssss.... 



eh bukan gmbo lepas mandi...


tapi hok yg nie..






tekun mengaler!!!

eh awak lom masuk tadika lg taw tak??

auntie syg risya!! dun naughty2 k!! eh, ada yg berkanan x?? mane taw leh kenen2 kan dr kecik..hik3


ok papai!!!

rejected!!!


hye guysss.

mood frust arini. sebab? yo yo o ak bgn pagi2 sebab nk g jumpe prof tunjuk jurnal utk esenmen. 
sekali kene reject sumenye!!! 


dis is not related..
no, i dun want dis..
ni jurnal ape??
i tak nak yg nie..


dlm hati.. YaAllah..senang2 jek kan reject.
seb baek kwn2 ak pon kene reject gak..klu lah ak sorg2, malu weh.. hurrmmmm
then tros gi library semula!!


kali ni ak cari 7 jurnal.. n print out sekali.
tebal plak tu..mak aihh rm11.50 sumenye..
kalau kene reject jugak mmg nak nangis plak esok!! (modal ko mmg ngs kan mai??)


sekarang mood mcm da giv up sbb frust!
wake up mai!!! ni bru kene reject jurnal.esok lusa kene reject proposal plak..
bbuuwaaaaaaa!!!!


okbai

Saturday, February 25, 2012

gambar pernikahan ana raffali



hye guys assalamualaikum!!

hye korang.. taw tak ana raffali kawen?? mesti lah taw kan kan kan..
comel jugak ana ni nikah.. jom ahh tgk gambo ana k!!!

tantek!!!

berikut kisah pernikahan ana:



PENYANYI Ana Raffali, 26, akhirnya sah bergelar isteri kepada Ahmad Aznaim Abdullah, 30, selepas sekali lafaz dalam majlis pernikahan mereka yang diadakan di Masjid Al-Hidayah, Taman Melawati di sini, Sabtu.
Pasangan tersebut dinikahkan oleh bapa Ana, Mohd Raffali Mohd Nor kira-kira pukul 12 tengah hari dengan disaksikan oleh Jurunikah Masjid Al-Hidayah, Abdullah Mat.
Acara sebelum itu dimulakan dengan majlis pertunangan antara Ana dan Naim pada pukul 11 pagi.
Majlis dihadiri kira-kira 500 jemputan yang terdiri daripada kaum keluarga kedua-dua pasangan pengantin dan wakil media.
Pengantin perempuan menerima mas kahwin sebanyak RM11,412 daripada pihak lelaki.
Dalam pada itu, pihak perempuan menerima tujuh dulang hantaran dan dibalas sembilan dulang.
Antara barang hantaran yang diberikan oleh pihak perempuan seperti bunga rampai, buah, kek, dompet, kamera, iPad, jam tangan, minyak wangi, sebentuk cincin dan sirih junjung.
Manakala pihak lelaki membalas dengan sirih junjung, coklat, telekung, minyak wangi, manisan dan gelang tangan perak. Kesemua hantaran itu direka dan digubah sendiri oleh Ana.



alaaaa cumel kan???? demn  jeles!!
btw, SELAMAT PENGANTIN BARU ANA N HUBBY..

okbai (ak dah mcm paparazzi plak hapdet kisah artis..kih3)

gambar lpernikahan lisa surihani

hye guys assalamualaikum!!

adekah ak terlewat nak hapdet cite nikah LISA SURIHANI DAN YUSRI??
xmaw sembang pjg.. nak tgk gmbo jek!!










cuwit kan dieorg??? tp kan, nape lisa mcm kureng tantek time die nikah nie?? selalu die sgt lah tantek.. maybe  nnt time persandingan lawa kot!!! btw, selamat pengantin baru!!


okbai!!

Friday, February 24, 2012

mai lonely

hye guysss!!!

*kali ni entry seyes.. x nak bace sudah..ak cume nak luahkan perasaan dlm bentuk menaip jek*


untuk ke sekian kalinye ak ckp ak boring! bukan x pernah nak bersyukur..syukur sgt2 dgn kehidupan skg.. tp ape makna klu hidup xde kawan. ak akui ak xleh hidup tanpa kwn or sape2 yg signifikan di sisi..
ehem, sem ni adelah sem yg paling relax tp sgt bosan.. 1 jek subjek..so maknenye 1 jek kelas yg kene dtg dlm seminggu.. tp di sebalik itu, ak kene wat tesis.. oleh sebab skrg lom start wat tesis, n xtaw pon lg cane nak wat, so mmg i free!!! mungkin pasni baru ak akan bz kot.. harap2 sume berjalan dgn lancar..


okey faham dah pasal tugas ak td..
skrg masuk kpd kenapa ak bosan tahap beruk? meh nak cite. ehemm, dari sem 1 lg, kwn di luar kelas ak adelah budak2 koz agri busines..EZA, YUS, ANA, ANIS dll.. baru ak pasan. after kelas mmg kwn2 ak adelah mereka! pergi hang out dgn dieorg.. bual2 luah perasaan pon dgn dieorg.. isk3.. tp skrg dieorg dah xde..dieorg da g praktikal.. my room8 eza pon da xde.. eza, kite sunyi sgt2.. da xde geng nak karok same2, shopping same, bual same2.. bbuuwwaaaa..seyes sedeh!


dan skrg tinggallah kwn2 dak koz aku jek.. dieorg sume pon okey.. tp biase lah, bile free gile2 ni, sape2 yg umah nye dekat n ade pasangan msg2 so sume pon cabut balek umah msg2.. sigh..demn jeles!!
thx kepada KAK PAH, HUSNA, AIFA, ZANA  yg sudi temankan diriku ini di kala sunyi..gituuu..



boleh ak nak wat pengakuan kt sini?? secara jujurnye, kt U ni, ak xde kwn yg sekepala dgn aku..ak ni bkn jenis yg sopan santun duduk diam2 kt bilik.. eh hello ak bukan camtu.. time belajar, ak belajar.. time free ak nak free. free means ak nak kuar dr hutan nie.. window shopping ke..wayang ke.. duduk lepak kt mcd ke..kfc ke.. karok ke..gosip2 ke.. SHAZWANI..ATIQAH.. kite nak korang.. seyes nangis berjurai2 air mata bile igt korang..

shazwani,me,atiqah.. i miss u


xde sape pon yg bole tolong dlm kes ak ni kan kecuali diri ak sendirik.. ye, sem ni ak harus lebih kuat dan berdikari.. insyaAllah klu ade kesempatan dan masa yg sesuai ak nak cri part time.. semoga ak bole isi mase boring ak neh + kumpul duet!!

okbai..

Thursday, February 23, 2012

selamat pengantin baru lisa dan yusri!


hye guys assalamualaikum!!!


korang suke tak LISA SURIHANI?
aku suke! aku suke! aku suke!!
ramai yg suke kat die neh.. ayu, sopan,cantek,mesra,comel..bla bla bla...
mula2 terjatuh hati kat lisa time tgk cinta I'M NOT SINGLE.. best kan lakonan2 die..
ape2 pon, sangat tak sangka yg die kawen dgn YUSRI KRU.. alahh abg ensem tu..zaman ak kecik2 mmg berebut2 lah minat kt yusri neh.. hoo laaaa zaman kite kck2 KRU kn femes. giituuuu..


SELAMAT PENGANTIN BARU KEPADA LISA SURIHANI DAN YUSRI!!!
hope korang bahagia hingga ke anak cucu dan ke syurga..





adat mandi bunga.. kononnye supaya wajah berseri2 time nikah n naek pelamin..ecehhh
ape2 pon ni sume atas permintaan ibu lisa sendirik..
tgh mandi pon kiutt lah awak lisaaa!




kad wedding dieorg..!
nampak simple jek kan.. bgus laaa..


tak sabar nak tgk majlis nikah n bersanding dieorg plak!!
katanya akan berlangsung di putrajaya..
nantikan bersama k!

papai!!

Wednesday, February 22, 2012

Sunday, February 19, 2012

suatu perjalanan..


hye guys assalamualaikum..


walaupun perjalanan sgt le jauh n meletihkan, alhamdulillah ak da selamat sampai ke bumi sintok yg sgt nyaman..giituuu 
sgt tak sangka dah smpai..sbb rasanye bru jek smlm bersama2 dgn fmly trcinta..
ape2 pon tq so much kpd hanis syahmi sbb tlg drivekan minmin smpi ke uum..
cian die smpi lenguh2 bahu..lebeh mlg ak ni pompuan yg x reti mengurut bahu.. so ak hanya mampu maen tumbuk2 jek kt bahu n belakang bdn die.. so lepas kawen nnt, adekah OGAWA bakal membantu die di rumah? sangat!!!




owhh tak lupe kpd my bff shzwani n her bf izat sbb tolong teman ak dr kluang ke kl..
eceli tq kpd izat lebeh sket sbb die yg drive..
(nampak gaya mmg ak x drive lgsung sepanjang perjalanan ekk??? tak sangka plak berjaya mengelat..hik3)



errrr eceli mcm2 prob yg ak tgh harungi..

1) hal bilik kt kolej - setel! tp my new room8 lom smpi uum lg..cessss!!! so d sbb kan itu, tdo mlm jek ak terpaksa merempat kt blk member2 ak sbb x berani tdo sorg2..sigh~

2) hal sticker kete kt uum - tak taw setel ke x sbb lom kuar senarai nama lulus

3) tesis- apekah tajuk ak? sapekah lectr pembimbing aku?

4) nak sgt keje PART TIME!!!! - kalau boleh ahhh

5) CELCOM yg durjana!!! -TAK SETEL




so tgh hari td hanis da balek ke kl..cian die..teringin sgt nak naek bus double daker..tp x dpt jugak naek..so naek bus biase jek.. so area 8 lebeh td die smpi kt TBS.. then die g smyg kt surau.. bile kuar jek, tgk2 kasut die dah kene curik..demnnn!!! 
sian plak ak dgr sore die time die kol ak td..
ak plak yg tacing lebeh.. yelah, die berkaki ayam!!! hurmmm 


ape2 pon, ak anggap sume ni adelah dugaan dr Allah.. semoga ade hikmah utk segalanya..amin3..
*rase sgt bersalah sbb klu la hanis x anto ak g utara, mst kasut die tak hlg kn?? =( 


papai!

Thursday, February 16, 2012

i love cuti semester


hye guys assalamualaikum!!


pejam celik pejam celik da lebeh kurang sebulan rupenya cuti semester ak berlalu.. klu dok umah rase kejap jek kan! klu dok U, bile lahh nak cuti.. memang diakui ahh.. dok U, boring.. "bile lah nak balek umah.." tp klu dah kt umah, xde member mcm kt U, lebeh2 lg mak abah bz, pon mengomel jugak.."ahhh boringnye dok umah.." normal ahh tu..manusia tak pernah nk bersyukur..keje nk merungut jek! 


malam ni malam terakhir kt umah..nak hayati duduk umah puas2..kakakkaa giittuuuu?
esok pg dah nak gerak gi KL..stay umah kakak ak 1 mlm..n sempat lg nak dating kt alamanda dgn hanis..hik3.. then, sabtu baru gerak balek uum..semestinya akan ditemani oleh incik hanis kite yg sungguh budiman..sbb ape? die ahh yg kene drive!! ngeh3..


ehemmm..aceli sejak 2 3 arini saje jek wat muke ceria..bajet xde masalah ahh.. problem mcm2 kene tempuhi..semestinye kene hadap pensayarah, tesis, 1 subjek lg kene blajo yg kompem lebeh hebat esenmennye nnt, praktikal kat sekolah..aarrggghhhhhh tensennye.. baru bygkan dah tensen.. nak hadap nnt??? zzzZZZZZZZZ


1 more thing!! ak lom ade room8.. isk isk isk... tu kene setel plak kt ofis nnt.. owwhhh god..pliss help me!! 
plus ape cer pasal sticker kete?? lulus ke tak?? ak dah hangkut minmin neh.. sticker x lepas cane?? demmnn!!! =(


ape2 pon, prob sume akan cube d handle dgn baek nnt.. hopefully!!!


eh, mai joging ahhh!!! taw tak, selama ak dok U, mcm 3x jek kot ak joging.. tu pon sbb join program..klu idok.. kem salam!! apesal lah malas sgt ko mai?? entah la! ngeng!!
time cuti semester ni, eceh...2x ak gi joging dgn jiran aku.. paksa diri bangun pagi2..(tak lah pg sgt pon..kul 7 jek). lepas subuh kul 6.30, sempat ak tdo semula..(ishhh anak dara apekah??) ehem..then bgn smeula kul 7.10.. lepas cucui muka sekali lg..terus tukar baju n seluar.. 



warm up tepi kolam yg ade teratai layu di tasek madu



ak pon tak sure.. joging nye kejap.. jalan2 jek byk.. haihhh bersiar2 namanye nie.. kih3









kami siap joging sampai kg gajah taw..
kg gajah ni bkn nye ade kt perak jek..
kg gajah juga ade kt sebelah tempat perumahan aku k..
kat cni ade tempat utk bersenam.. 


 haihh siap joging sampai ke penjara?? hebat ko mai!!
tiippuuuuu!!!



taraaa! ini ahh tempat aku... !!



sah!! memang sah ko bukan joging mai..tp bersiar2 di pagi hari!!!
lepas balek ni kan, dlm kul 9 ahh gitu, smpi umah jek teros ak tdo sejam.. kikikiki..
okey, dah mls nk joging!!! 



slen joging, aktiviti petang plak kiteorg maen menatang nie.. jutaria!! jutaria jek lah..murah.. rm2.80 jek..
mcm biase, selalunye mmg ak yg menang.. kih3... 


ehem.. terasa cuti kali ni agak seronok berbanding cuti2 biase.. bile lahhh nk cuti lg ek?? *malas bebenor ko mai nk belajo!! "haah"!!


okey, sekian.. letih gak menaip neh.. semoga perjalanan ak esok dan lusa selamat.. dan semoga ak ceria berada di semester baru..SEM 8!!!!


papai.. 
miss u rumahku syurgaku..
miss u mak abah!!

Tuesday, February 14, 2012

antara 15 tips bahagia

hye guys assalamualaikum..


anda ade pasangan? atau sedang mencari? atau sedang menunggu? atau rela andartu? (jgn laaa andartu..) atau dah berkahwin? mahu tips bahagia dalam menjalani alam percintaan mahu pun alam berumah tangga?? sebenarnya ini adelah hasil bacaan aku tentang mencari kebahagiaan rumah tangga (isu semasa: kekeluargaan)..  jom kita hayati :






****Keinginan mereka untuk menunggu sering berpunca daripada keperluan “untuk berasa pasti” dengan pilihan pasangan masing-masing.  Menunggu sehingga berasa pasti adalah amalan yang elok bagi suatu keputusan sepenting ini.  saya sentiasa kagum dengan bilangan orang yang terjerumus ke alam perkahwinan kemudian hairan mengapa hubungan mereka bertambah pudar dan sengsara atau penuh dengan pertengkaran.  Tidak terlintas pun di fikiran mereka untuk membuat keputusan berkahwin secara objektif dan proaktif (sebelum perkahwinan).

Kebanyakan daripada rumah tangga runtuh yang saya temui sudah bermasalah sejak hari pertama.  Mengapa?  Kerana kedua-dua orang yang terlibat tersalah pilih pasangan, itu sahaja.

Pilihan pasangan hidup anda adalah lebih penting daripada apa jua yang anda lakukan untuk membahagiakan rumah tangga anda.  Itu mungkin bunyinya seperti mudah sahaja dilakukan, tetapi anda akan terkejut dengan peratusan tinggi orang yang tidak sabar-sabar melangsungkan perkahwinan sehinggakan mereka tidak menumpukan masa dan usaha yang diperlukan untuk membuat keputusan yang baik.  Jika anda ingin memastikan peluang terbaik untuk anda menikmati perkahwinan yang memuaskan dan berkekalan, timbangkan faktor-faktor pemilihan pasangan yang berikut:
1.  Pasangan yang berkenalan selama dua tahun atau lebih mempunyai peluang yang nyata lebih baik untuk mendirikan rumah tangga yang bahagia dan berkekalan.  Apabila suatu pasangan bersedia mengambil keputusan yang melibatkan segala-galanya, iaitu perkahwinan, selepas hanya berkenalan selama beberapa bulan, saya kira tentu keputusan mereka lebih berdasarkan khayalan dan kurang berdasarkan hakikat.  Ia menunjukkan kepada saya bahawa usaha bersungguh-sungguh untuk mengekalkan rumah tangga telah diringan-ringankan dengan ketara. Malahan, kajian menunjukkan bahawa pasangan yang telah berkenalan selama dua tahun atau lebih kesemuanya lebih berpuas hati dengan perkahwinan mereka berbanding pasangan yang berkenalan selama jangka masa yang lebih pendek.
2.  Orang sering memilih pasangan semata-mata untuk menggembirakan orang lain – ayah, ibu, atau orang yang menyuruh mereka berkahwin – tetapi adalah teramat penting agar orang yang akan berkahwin itu sendiri berasa gembira.  Keputusan anda hendaklah dibuat berasaskan keperluan dan impian anda sendiri.  Anda juga patut mendengar pendapat sahabat-handai dan kaum keluarga dengan teliti, tetapi jangan biarkan orang lain memilih pasangan hidup bagi anda.
3.  Harapan yang tidak wajar terhadap perkahwinan mungkin menjadi sebab utama bagi kebanyakan perceraian awal.  Ramai lelaki dan wanita memasuki alam perkahwinan dengan sangkaan bahawa pasangan mereka akan memenuhi semua keperluan mereka dan bahawa perasaan romantik mereka akan kekal abadi.  Sebenarnya, rumah tangga yang bahagia memerlukan begitu banyak usaha, kesabaran dan ketabahan. Saya telah melihat banyak rumah tangga yang runtuh kerana pasangan mengharapkan kehidupan yang dipenuhi oleh suasana aman tenteram, waktu berdua-duaan di pantai, nikmat cinta berahi dan keseronokan yang tidak henti-henti.  Kesemua ini bukan hakikat sebenar.
4.  Masalah keperibadian dan tingkah laku tidak akan hilang apabila anda berkahwin.  Jika terdapat ciri-ciri keperibadian dan tingkah laku pasangan anda yang menimbulkan persoalan – seperti perasaan cemburu, sifat panas baran, sikap tidak bertanggungjawab, sikap tidak jujur dan kedegilan – tanya diri sendiri sama ada anda sanggup menghabiskan masa anda sehingga ke akhir hayat untuk menangani masalah ini. Nyata sekali, jika pasangan yang sedang dipertimbangkan pernah menghadapi masalah penagihan dadah atau kaki botol ataupun masalah keutuhan seksual, anda sepatutnya memastikan sepenuhnya bahawa dia telah menyelesaikan masalah tersebut jauh lebih awal sebelum perkahwinan anda.
5.  Anda perlu mempunyai banyak “pengalaman hidup” bersama teman lelaki / wanita anda.  Pemilihan pasangan hidup melibatkan ramalan tentang bagaimana anda berdua akan hidup bersama sepanjang tahun-tahun akan datang.  Pasangan hendaklah bersama-sama melalui pelbagai keadaan dan situasi yang diperlukan untuk benar-benar mengenali seseorang.  Habiskan masa bersama pasangan anda pada awal pagi dan lewat malam; melalui lalu lintas yang sesak dan melalui jalan desa; semasa waktu-waktu kesusahan dan kesenangan.  Kerap kali, mereka akan menunjukkan belang.
6.  Bayangan orang yang ingin anda kahwini berpengaruh besar ke atas pilihan anda kelak.  Bayangan ini tidak anda sedari pada umumnya, namun ia amat mempengaruhi anda.  Oleh itu, adalah teramat penting untuk membayangkan dengan jelas dan nyata, sifat-sifat orang yang ingin anda kahwini.  Fikirlah dengan panjang dan mendalam tentang berbagai faktor – penampilan, kepintaran, pendidikan, kerohanian dan sebagainya.  Pemikiran bawah sedar anda boleh  menghantui sesuatu hubungan.  Berpeganglah pada bayangan anda ini, jika tidak, anda akan menginginkan orang lain buat selamanya.
7.  Adalah teramat penting untuk mencari pasangan hidup yang bersifat seakan-akan diri anda sendiri.  Untuk pasangan, persamaan sifat adalah umpama wang simpanan dalam bank, manakala perbezaan sifat adalah umpama hutang.  Jika anda hendak mendirikan rumah tangga yang bahagia bersama pasangan yang amat berlainan sifatnya daripada anda, anda memerlukan banyak persamaan untuk dijadikan ekuiti tetap dalam akaun anda.  Jika tidak, hubungan anda akan muflis pada peringkat awal.
8.  Jika orang yang anda kahwini bercita-cita jauh lebih rendah atau lebih tinggi daripada anda, kemungkinan anda berdua akan kecewa. Adakah anda berazam hendak mendaki tangga korporat manakala pasangan anda berpuas hati setakat bekerja, menerima gaji dan menikmati masa lapangnya?  Adakah anda berpuas hati dengan keadaan hidup anda sekarang manakala pasangan anda sentiasa meluru ke hadapan dalam mengejar sesuatu matlamat?  Dunia ini memerlukan orang yang bercita-cita tinggi seperti mana ia juga memerlukan orang yang berpuas hati dan bersenang-lenang.  Masalah timbul apabila lelaki dan wanita dari hujung spektrum yang berlawanan menjalinkan perhubungan.  Perbezaan sifat mungkin menarik hati ketika sedang melamar, tetapi ia akan menyebabkan banyak kekecewaan sepanjang perkahwinan.
9.  Kebolehan dua orang untuk saling berhubung adalah penting demi kebahagiaan rumah tangga mereka.  Kesejahteraan sesebuah perkahwinan bergantung pada tahap perhubungan suami isteri.  Adalah mustahil untuk membayangkan sebuah rumah tangga yang bahagia tanpa dua orang yang telah berusaha bersungguh-sungguh untuk menguasai kemahiran pertuturan dan pendengaran.
10.              Pasangan perlu tahu yang mereka berkemampuan untuk menyelesaikan pertelingkahan sebelum mereka berkahwin.  Jika sebuah pasangan tidak tahu cara yang berkesan untuk menangani perselisihan pendapat antara mereka, rumah tangga mereka mungkin runtuh sama sekali. Pada pendapat saya, lebih banyak rumah tangga yang runtuh kerana suami isteri tidak tahu bagaimana hendak menangani perbezaan diri mereka berbanding mana-mana sebab lain.  Kerana inilah menjadi amat penting supaya anda dan pasangan anda menilai kemahiran pendamaian masing-masing sebelum berkahwin.
11.              Pasangan hendaklah teguh dalam perkongsian kepercayaan agama dan rohani.  Apabila kedua-dua orang peka dari segi kerohanian dan hidup mereka tertumpu pada kepercayaan yang sama, mereka mempunyai asas pembinaan yang kukuh bagi hubungan mereka.  Pasangan yang bersama-sama mewujudkan asas kerohanian bagi hidup mereka akan tercantum dan tergabung rapat.  Dengan saling mengakui kepercayaan yang paling suci dan paling bermakna kepada setiap pasangan, kedua-duanya mewujudkan titik penghubung yang paling penting sekali.
12.              Cinta berahi biasanya pudar dengan ketara dalam jangka masa enam hingga lapan bulan.  Keberahian wujud antara dua orang agar mereka saling menumpukan perhatian untuk cukup lama bagi memutuskan sama ada mereka sepatutnya bersama sepanjang hayat.  Tarikan hebat yang beransur kurang adalah biasa dan semula jadi.  Pada ketika inilah cinta bersimpati menjadi sungguh penting.  Cinta bersimpati disifatkan oleh daya ikatan teguh yang berasaskan kasih sayang, kegembiraan semasa bersama-sama, sokongan antara satu sama lain, dan persahabatan akrab.  Cinta begini, yang jauh lebih mendalam dan berkembang dengan lebih perlahan berbanding keghairahan hangat membara yang menyifatkan percintaan awal, adalah ramuan yang mujarab bagi hubungan jangka panjang.  Malangnya, oleh kerana ini mengambil masa untuk dipupuk, sesetengah pasangan menjadi tidak sabar dan putus harapan terhadap perhubungan mereka.
13.              Sikap mempercayai dan boleh dipercayai adalah penting bagi rumah tangga yang bahagia.  Sikap mempercayai membolehkan sesuatu pasangan itu bertambah rapat pada waktu-waktu bahagia dan kekal teguh pada waktu-waktu mencabar.  Apabila menghadapi kesukaran, pasangan itu tidak akan cemas.  Mereka berpaut pada kenyataan bahawa rumah tangga mereka dulunya bahagia dan akan kembali bahagia.
14.              Jika anda ingin memahami sifat psikologi pasangan anda, dalami perhubungan kekeluargaannya.  Kita semua sangat dipengaruhi oleh ibu bapa kita, dan banyak daripada corak dan cara berhubung yang kita telah belajar daripada keluarga kita sendiri terbawa-bawa ke dalam perkahwinan kita.  Saya menyedari bahawa tiada perhubungan ibu bapa dan anak yang sempurna, tetapi kerap kali, anda boleh memperolehi pemahaman yang amat diperlukan dengan memerhatikan cara pasangan anda berhubung dengan ibu bapanya.  Adakah dia berbincang mengenai masalahnya atau enggan menghadapinya?  Adakah dia berhubung secara terus terang atau dengan mempengaruhi dan mendesak?
15.              Pasangan yang saling mencintai berkongsi impian dan rancangan untuk mencapainya.  Rumah tangga yang paling bahagia melibatkan dua orang yang mempunyai bayangan yang jelas mengenai kehidupan yang mereka harapkan bersama.  Saya dapati pasangan seumpama ini benar-benar gemar bermimpi bersama-sama sambil merancang cara untuk menjadikan impian mereka itu suatu kenyataan.  Di tengah-tengah impian dan rancangan ini terletaknya tema yang berulang-ulang: “Aku mahukan masa depan yang bahagia bagimu.  Jika ia tidak bahagia bagimu, mustahil ia bahagia bagi kita.”  Perkahwinan menyediakan suatu kehidupan di mana kita boleh mengalami kegembiraan dan kepuasan – atau kesedihan dan kekecewaan – yang tidak terhingga.




   * so, cane? dah bersedai utk segalanya?? ape yg pasti memilih pasangan perlulah berdasarkan 4 perkara iaitu: kerana hartanya,keturunannya,kecantikkannya dan agamanya.  


  * cinta selepas kahwin sememangnya indah.. tp tak semua jalan cerita kita sama seperti di dalam novel.. (kene kawen, mula2 mcm x suke, then lama2 suke..giituuu). dan tak semua lelaki yg tibe2 hadir itu baek dan sempurna tanpa kita kenali dan periksanya  terlebeh dahulu. 


* sama2 lah kite hayati dan amalkan ye.. semoga kebahagiaan akan  menjadi milik kite selamanya..amin3...=)


papai!



Monday, February 13, 2012

random


hye guys assalamualaikum

hurmmm isnin terakhir di rumah~
tak sangka cuti hampir habes~
i can't imagine ape yg akn terjadi utk sem depan~
sigh~  (tak elok mengeluh mai... cube sedaya upaya k!!)
kuat!

Sunday, February 12, 2012

11022012


hye guys assalamualaikum!!
 and gud morning =)


wordless wednesday ade kan.. wordless sunday ade tak ek? 
(mmg x di buat org mai oi..)
tapi xde words nk d tulis..cane? just pic jek neh.. hahaha
okey smlm kuar dating dgn my fiance..kebetulan die balek kluang.. sian jugekk kt beliau sbb demam n saket perut katernye.. demam dah ok sket..tggl saket perut.. tulah x jga mkn!!! haihhh


dikesempatan semalam..(haha giituuu) erm kami kuar g basuh minmin, gi giant nk carik rak buku..tp hampeh xde stok..pastu gi kluang mall (as usual) nk tgk wayang.. tp wyg kul 2 ptg.. sempat lg ke pizza hut n solat dulu..



me yg comel.. (nak muntah? muntah laaa) 
licin kan kami mkn! eceli lapo giloo


hye incik hanis syahmi!!!





marathon 2 muvie yg bape nak best.. hahaha.. 


okey dah!
papai

Friday, February 10, 2012

hayati

hye guys assalamualaikum..

hari jumaat yg mulia ini, ak nak share siket 1 bende.. mari kite hayati bersama.. =)





ok papai

Thursday, February 9, 2012



hye guys assalamualaikum!!



alhamdulillah.. setelah bertungkus lumus mcm nak pengsan utk sem 7, akhirnya ak dpt menggenggam lagi dean list.. TQ Allah!!
(seyes takut nk tgk portal, siap gigil2, klu bole nak tgk lepas grad!!)


sangat cuak sem lepas.. masa 70% lebeh difokuskan utk praktikum..(subjek laen mcm wat2 biase jek.. kuiz subjek laen siap tak bace!!) 
sehingga ke titisan terakhir berjuang menyiapkan report praktikum.. bersengkang mata seminggu sampai ternanges sbb takut tak siap report. terima kasih kwn2 yg tolong jd klien ak sama ada sukarela mahu pun dipaksa..haha.. thx k!! bantuan korang telah memberi kejayaan kpd ak.. nah flying kiss!! muuuaaahhhhh!



saat disaster!!

saat terlepas azab!! hepi da siap!!


tenkiu kpd sume pensyarah2 ku sbb dah bg ilmu dan beri markah terbaek utk ku!! tenkiu jgk utk kwn2 yg same2 mengharungi esenmen.. !! tenkiu mak abah sbb siang mlm tolong doakan utk anak mu ini.. tenkiu my fiance sbb tolong bg semangat dan doa.. tenkiu utk diri sendirik sbb berjaya harungi segala susah senang!!


okey sem 8 lg seminggu.. tak ready langsung!!! owhh thesis.. owhh intership.. owhh pengsan~


papai!!
tidur dlm senyuman mlm neh =)))))


Wednesday, February 8, 2012

random


hye guys assalamualaikum..

tak sangka tinggal lebeh kurang seminggu jek cuti dok umah.
then, masuk sem 8.. nebes nye!!!


harus manfaatkan sisa baki cuti yg ada dgn baek!!


nite! papai

Monday, February 6, 2012

apam balik


hye guys assalamualaikum!!


seperti biase, tak lain tak bukan ak mesti ahh nk kepoh2 pasal ak reti buat apam balik sendirik semalam.. haha..
cane eh nak mula cite..malu pulok.. (tolong lah mai eh..tolong!!)
ehem.. korang taw jenama AMWAY?
family ak mmg pengikut setia brand tu..AMWAY mmg jual mcm2 produk.. salah 1 nye adelah barang masak2 iaitu PRESSURE COOKER.  akak ak ckp, nnt ak kawen sila lah beli 1. sbb ade nye periuk tu kita boleh msk mcm2 dgn hanya beberapa minit.. ekspress, mantop dan sedap!!





aaaa bende alah ni lah yg ak maksudkan!
dunia serba moden, selain gune periuk api gas, boleh gak gune periuk elektrik..
kite boleh msk mcm2 gune periuk ni.. 


ko nak masak hape? nasi, nasi beryani, bubur kacang 15 min, ayam golek 15 min, dodol, 20 min, bihun goreng 3 min, popcorn 2 min, ayam rendang 7 min, ikan masak stim 3 min, kari ayam 7min.. dll. hamek ko! sume boleh kan.. sekejap jek kan!! kagum tak?? 
periuk ni mmg sesuai utk kaum muda, ibu2 muda yg bz tp PERLU msk utk family die.. senang jek!! campur sume ramuan, then tggal dgn masa yg tlh di tetapkan..then boleh d makan..!


byg kan lahh.. time bulan pose lepas ak n akak ak kan bisnes kuih raye.. buat kueh ry dr lepas subuh smpi ke petang.. kalau org laen mesti dah g bazar ramadhan kan beli juadah buka pose.. tp tidak kami.. lg sejam nk buka pose pon kami boleh sediakan sup ayam, tom yam, mee kari dan laen2 dgn hy gune periuk tu.. cepat!! hanya 7 minit dah siap.. 


jap jap jap.. ak PROMOTE ke hape td tu?? errrr lebeh kurang jugak ahh.. wakakkaa... klu berminat boleh pm ak.. t awak akan diajar cara gune n contoh cara memasak dgn betul.. giittuuuu.... hik3



err bukan ak nak cakap pasal apam balik ke td???
okey skrg ak cite pasal apam balik k..
ehem... petang smlm py menu minum petang adelah apam balik dan pisang goreng bersama kopi panas.. perghhhh mengancam tak?? 








taadaaaa!!! apam balik nye dah siap utk d makan..


nak resipe kah?? klu nak bgtaw jek k..nnt ak ajarkan.. =))
wat apam balik gune periuk tu jusat 1 MINIT  jek... faham tak 1 minmit jek? owhh tenkiu periuk ajaib ku!! (eh, lupe..periuk mak ak yg punyer..hik3)





 tu akak saye!!
dia lah tok guru aku selama ini.. tgk tu..die tgh ajar org wat pizza gune oven n kari ayam gune periuk tekanan tu.. =))



hanya 6-7 MINIT kari ayam siap dan sedia d hidang.. sedap!! cepat!! =)


yeahhh harap2 nnt dah kawen ak dpt beli pressure cooker tu 1.. !!

sekian, papai!