Monday, May 7, 2012

Entry untuk Mai

hye guys assalamualaikum..!

entry ini hanya untuk bacaan si owner blog iaitu aku yang kekadang jahil dalam segenap perkara.. baru tadi aku ditegur dalam komen di fesbuk..ehemm seyesli komen ak hanya sekadar lawak..sori kepada si pembaca yang menganggap komen aku itu mengguris hatinya..huhu.. ha'ah aku ni kekadang jahil pasal bab-bab agama. ceramah agama pon kekadang malas nak attend.. biasalah zaman muda mudi gini memang nak malas memanjang.tapi kalau aku tak attend ceramah or tak dengar ceramah tak semestinya aku ni jahil sangat-sangat tentang agama..isk3.. kat johor selain kene masuk sekolah rendah n sekolah menengah, kiteorang ade masuk sekolah agama. kalau time sekolah rendah belah pagi, kami akan gi sekolah agama belah petang. kalau sekolah menengah belah petang, kami akan ke sekolah agama belah pagi..sekolah agama ni dari darjah 1 sampailah ke darjah 6. then masuk sekolah darjah khas..! yang mana sampai ke sekolah khas agama ni memang boleh dikatakan power lah.. kalau tak lulus final exam tak boleh naek darjah.. so nak dijadikan cerita ak memang sampai ke sekolah darjah khas.. aku rasa dari darjah satu ak memang dapat top 1 2 3 lah.. darjah khas pon dapat pangkat 1..! memang dalam hati masa form5 aku pernah cakap aku nak jadi ustazah kalau SPM ak terukss.. gituuuu...!

so berdasarkan cerita di atas, bukan nak tunjukkan yang aku masuk sekolah agama tu aku dah hebat.. tapi nak cakap yang aku pon telah dididik dengan penuh ilmu agama.. ak nak tegaskan yang aku ni bukanlah jahil agama sangat..tak perlulah nak tegur-tegur aku macam tu sekali..huhu..apa yang penting terima kasih atas ucapan anda yang berjela-jela tadi.. insyaAllah aku akan memantapkan lagi pengetahuan agama aku lagi.. demi masa depan diri sendirik jugak..tak gitu..hehhee.. awak yang tegur saya tu, maceh lah ye.. over lah awak ni.. nak bergurau pon tak boleh.. okey pasni aku dah x mau komen pasal perkara macam tu lagik.. nak dok diam-diam jek..kata orang berdiam lebeh baek.. okey wasalam..

3 comments:

  1. cik fiza: ye sedang bersabar..tak abaikan jek budak2 mcm gitu..heee

    ReplyDelete
  2. oho sabar mai..bkn smua org bole trma gurauan @lawak kta, kdg2 kta anggap simple tp dia amek serius..

    ReplyDelete

student tanye cikgu jawab =))