Tuesday, August 7, 2012

Memang nak kena lesing

hye guyss..!


minggu paling dasyat bila kene observe bertubi-tubi oleh penyelia BM n kaunseling..! haih dari minggu awal hari tu x nak usya aku, sekarang ni baru gigih kan??!! dan secara normalnya, if lecturer nak datang observe memang haruslah rasuah bebudak kelas ni berlakon jadi baek, jadi bisu.. sighhh dengan depa ni kalau tak inform awal-awal ada orang nak datang tengok, dieorg bukan reti jaga nama baek aku..! ade lah sekali tu aku nak buat set induksi tentang makanan ringan..(nak ajar buat ringkasan tajuk makanan ringan katenya..). so time dieorang tengah perhimpunan pagi tu aku pon senyap-senyap menyelinap masuk dalam kelas 2 Teja untuk sembunyikan Maggie and kotak Apollo. dengan harapan nanti aku nak maen sembunyi-sembunyi and dieorang kene cari barang tersembunyi.. konon..! belum sempat aku masuk kelas sambil hangkut bebuku latihan, bebudak 2 Teja dah pergi kat bilik aku.. "CIKGU.... KENAPA CIKGU LETAK MAGGIE KAT MEJA HANIPP???" memang tak boleh harap langsung lah bebudak ni..!!!! hancur plan aku taw tak.. huh..! so far bebudak ni boleh berlakon dengan baek kalau pensyarah datang observe.. sekali je lagi untuk minggu ni.. tolong lah korang bagi kerjasama dengan cikgu..! pelisss...  aku dah tak larat nak berdoa soh dieorang lembut hati belajar dengan aku.. ko faham-faham je lah budak kelas last ni.. tengah aku membebel ajar buat ringkasan, tiba-tiba sorang budak pompuan ni pegang kain baju aku.. "CIKGU, CIKGU BELI KAT MANA BAJU NI? BUTIK PEACE EH??" eh, kau memang nak kene lesing dengan aku kan..! ko geram tak Jemah??? okey cukup story untuk malam ni sebelum high blood pressure aku semakin menjadi-jadi.. gudnite..!

5 comments:

  1. kah2.. adoi.. mmg xpatut ah bg ckgu praktikal kelas last..

    ReplyDelete
  2. hahaha.. sabo ye cikgu.. normal r tue..

    ReplyDelete
  3. kiki: memang x patut..lebeh2 lagi aku yang lemah lagi kiut ni..(eh, tibe2?)

    nora: tgh bersabar nie.heee..klu x sabar da lame lesing betul2

    ReplyDelete
  4. adoiii..now aku dah tau aku tak layak jadi cikgu..xsabarrrrr....grrrrrr

    -ME-

    ReplyDelete

student tanye cikgu jawab =))