Monday, February 6, 2012

apam balik


hye guys assalamualaikum!!


seperti biase, tak lain tak bukan ak mesti ahh nk kepoh2 pasal ak reti buat apam balik sendirik semalam.. haha..
cane eh nak mula cite..malu pulok.. (tolong lah mai eh..tolong!!)
ehem.. korang taw jenama AMWAY?
family ak mmg pengikut setia brand tu..AMWAY mmg jual mcm2 produk.. salah 1 nye adelah barang masak2 iaitu PRESSURE COOKER.  akak ak ckp, nnt ak kawen sila lah beli 1. sbb ade nye periuk tu kita boleh msk mcm2 dgn hanya beberapa minit.. ekspress, mantop dan sedap!!





aaaa bende alah ni lah yg ak maksudkan!
dunia serba moden, selain gune periuk api gas, boleh gak gune periuk elektrik..
kite boleh msk mcm2 gune periuk ni.. 


ko nak masak hape? nasi, nasi beryani, bubur kacang 15 min, ayam golek 15 min, dodol, 20 min, bihun goreng 3 min, popcorn 2 min, ayam rendang 7 min, ikan masak stim 3 min, kari ayam 7min.. dll. hamek ko! sume boleh kan.. sekejap jek kan!! kagum tak?? 
periuk ni mmg sesuai utk kaum muda, ibu2 muda yg bz tp PERLU msk utk family die.. senang jek!! campur sume ramuan, then tggal dgn masa yg tlh di tetapkan..then boleh d makan..!


byg kan lahh.. time bulan pose lepas ak n akak ak kan bisnes kuih raye.. buat kueh ry dr lepas subuh smpi ke petang.. kalau org laen mesti dah g bazar ramadhan kan beli juadah buka pose.. tp tidak kami.. lg sejam nk buka pose pon kami boleh sediakan sup ayam, tom yam, mee kari dan laen2 dgn hy gune periuk tu.. cepat!! hanya 7 minit dah siap.. 


jap jap jap.. ak PROMOTE ke hape td tu?? errrr lebeh kurang jugak ahh.. wakakkaa... klu berminat boleh pm ak.. t awak akan diajar cara gune n contoh cara memasak dgn betul.. giittuuuu.... hik3



err bukan ak nak cakap pasal apam balik ke td???
okey skrg ak cite pasal apam balik k..
ehem... petang smlm py menu minum petang adelah apam balik dan pisang goreng bersama kopi panas.. perghhhh mengancam tak?? 








taadaaaa!!! apam balik nye dah siap utk d makan..


nak resipe kah?? klu nak bgtaw jek k..nnt ak ajarkan.. =))
wat apam balik gune periuk tu jusat 1 MINIT  jek... faham tak 1 minmit jek? owhh tenkiu periuk ajaib ku!! (eh, lupe..periuk mak ak yg punyer..hik3)





 tu akak saye!!
dia lah tok guru aku selama ini.. tgk tu..die tgh ajar org wat pizza gune oven n kari ayam gune periuk tekanan tu.. =))



hanya 6-7 MINIT kari ayam siap dan sedia d hidang.. sedap!! cepat!! =)


yeahhh harap2 nnt dah kawen ak dpt beli pressure cooker tu 1.. !!

sekian, papai!